Toiminta

Seurakunnassamme on sekä kaikille yhteistä että eri ryhmille kohdennettua toimintaa. Seurakunnan toimintaan kuuluu jumalanpalveluksia, rukoushetkiä, musiikkia, lastentoimintaa, soluja, tapahtumia, diakoniaa, nuorteniltoja jne. Haluamme toimia niin, että Jeesuksen tunteminen lisääntyy.

Olet tervetullut osallistumaan toimintoihimme. Tilaisuudet-sivulta näet tarkemmin toimintojen ajankohdat ja muut infot.

Lapsityö

Junnujumis
Lapsille on junnujumis kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena sunnuntaina.

LastenLauantai
Riemukas tapahtuma lapsille satunnaisesti. Lasten omana lauantaina kirkostamme löytyy paljon erilaista toimintaa, herkullista meininkiä sekä syötävää. Alle 6-vuotiaita lapsia odotamme mukaan huoltajan seurassa.

Kesäleirit
Järjestämme kesäisin  Lastenleirin (7-12- vuotiaille). Leireillä on paljon mukavaa ohjattua toimintaa.

Kesäleirien yhteyshenkilö:
Kari Komonen
kari.komonen@gmail.com

Nuorisotyö

Nuortenillat torstaisin klo 18.

Nuortenilloissa on mahdollisuus tutustua syvemmin toisiin ihmisiin sekä itseensä, jakaa elämäänsä muiden kanssa ja oppia tuntemaan Jeesusta.

Sami ja Noora Silanen
Nuorisotyön tiiminvetäjät (oto)

Lähetystyö

Savonlinnan Helluntaiseurakunta on tehnyt lähetystyötä myös maamme rajojen ulkopuolelle. Tällä hetkellä lähetystehtäväämme on seuraavat kohteet.

Youth With A Mission (YWAM)

Karoliina ja Marc Breault tekee lähetyskoulutusta YWAM keskuksessa.

Tansania

Seurakuntatyö Tansaniassa. Jouko ja Ruut Nygren toimivat seurakuntien työyhteydessä mm. opettaen Raamattua ja järjestäen lastentapahtumia.

Sähköposti: ruutjouko@hotmail.com

Raamatunkäännöstyö

Raamatunkäännöstyö. Mirjam Makkonen työskentelee käännöstarkistajana Raamatunkäännösinstituutin ersämordvan projektissa. Myös Mirjamin puoliso Juhani Makkonen tekee raamatunkäännöstyötä. Juhanin kohdekielenä ovat hantin murteet.

Sähköposti: mia.makkonen[at]luukku.com

Karjala

Seurakuntamme tekee yhteistyötä myös Venäjän Karjalassa olevien seurakuntien kanssa.

Seurakuntamme toimii lähetysjärjestö Avainmedian ”lähettäjäseurakuntana”.

Helluntaiseurakuntien yhteinen lähetysjärjestö on Fida International.

Remppaklubi

Remppaklubi kokoontuu seurakunnan alasalissa torstaisin kello 18. Tervetuloa osallistumaan Remppaklubin toimintaan ja viettämään aikaa yhdessä askarrellen, leipoen ja mitä sitten milloinkin halutaan tehdä. Remppaklubin valmistamia tuotteita myydään seurakuntamme eteisaulassa ja myöskin erilaisissa myyjäisissä.

Lisätietoja:
Marja-Riitta Saavalainen
marjariitta.saavalainen[at]gmail.com

Toivontupa

Toivontupa on kuin olohuone, jossa voi viettää aikaa puurolautasen ja kahvikupin ääressä, jutella muiden kanssa, kuunnella muiden juttuja, nauttia hyvästä ruuasta, tehdä vapaaehtoistyötä, saada palveluohjausta tai muuten vain olla. Toivontuvalla jaetaan kaupoista saatavaa ”päivämäärä”-ruokaa. Varsinainen ruokakassijakelu on maanantaisin, mutta jaamme ruokaa myös keskiviikkoisin ja perjantaisin mahdollisuuksien mukaan.

Toivontupa sijaitsee helluntaiseurakunnan alasalissa. Sisäänkäynti pihan puolelta.

Maanantaina (Huom! Kerran kuukaudessa)
Ruokajakelu kuukauden ensimmäisenä maanantaina klo 9.30 – 11
Kahvitarjoilu alkaen klo 9.00
Huom! Kesäkaudella ruokajako takapihan kautta.

Keskiviikkona klo 9 – 11
Aamupala + Raamattu -hetki

Perjantaina klo 10-12.30
Hartaushetki 10.45
Ruokailu 11.00

Lisätietoja:

Kent Nyman

Linnea Leirivaara

Ystäväpalvelu

Ystäväpalvelu on lähimmäisen palvelua seurakunnan yksinäisille, vanhuksille ja pitkäaikaissairaille.

Ystäväpalvelu on toimintaa, joka tuottaa iloa ja siunausta kummallekin osapuolelle.

Ystäväpalveluasioissa voit ottaa yhteyttä yhteystiedoissa löytyviin henkilöihin.

Aluetyö

Aluetyötä teemme seuraavanlaisesti:
– Rantasalmi, sana ja rukous (yhteyshenkilö: Aarno Purhonen, puh. 050 325 7585)
– Enonkoski, rukouspiiri (yhteyshenkilö: Marja Silanen, puh. 050 337 7579)
– Sulkava, rukouspiiri